איך לא לאכול שטויות כשחוזרים הביתה מהעבודה [פודקאסט 56#]

"חזרתי הביתה - מה יש לאכול?"

אנשים רבים חוזרים מהעבודה הביתה, ואולי הדבר הראשון שעושים זה לאכול – ולרוב לא בצורה מסודרת, ואת המאכלים הפחות בריאים – זה יכול להיות עוגיות, שוקולד וכדומה. מה לעשות עם זה, כדי להצליח לאכול בריא ולהוריד משקל עודף? הקשיבו לפודקאסט:

לא לאכול שטויות כשחוזרים הביתה
לא לאכול שטויות כשחוזרים הביתה

מטרת הפודקאסט

להסביר למה אנחנו עשויים לאכול מייד עם החזרה הביתה מהעבודה, ומה אפשר לעשות עם זה כדי לאכול נכון יותר ובריא יותר.

רעיונות משמעותיים:

במקום להילחם - להבין

כשמתעוררת בנו התשוקה לאכול משהו שאנחנו מזהים כלא-בריא / משמין / לא מתאים, אנחנו יכולים להילחם עם התשוקה ועם עצמנו, או לנסות להבין למה היא התעוררה. באמצעות ההבנה הזו, ביכולתנו להתנהל יותר נכון בכלל ולאכול נכון יותר בפרט.

כדי להבין - להימנע מלהרגיש אשמה ובושה

כשאנחנו מרגישים אשמים או כועסים על עצמנו, אנחנו במצב רגשי שמקשה עלינו להבין. במקום לשאול “למה אכלתי את זה?!?“, כדאי פשוט לשאול למה אכלתי את זה?

סיבה 1: אכילה לא מסודרת

כשמפספסים ארוחת צהריים, או כשעתידים לפספס ארוחת ערב, זה גורר לאכילה לא מסודרת באמצע.

סיבה 2: מגיעים הביתה מותשים, לפני המשרה השנייה שלנו

בעבודה אנחנו מתאמצים, מגיעים הביתה מותשים, ולעיתים קרובות מרגישים שאנחנו חייבים להתחיל במשימות הבית. חוסר האנרגיה שאנחנו חווים, מול “הצורך” כביכול להמשיך מייד בעבודות הבית, גורם להתעוררות חשקים לאכול – כדי “לתדלק” אותנו.

מנוחה של 5-15 דקות, יכולה לתת לנו את האנרגיה הנדרשת, בלי הקלוריות העודפות ורכיבי התזונה המיותרים…

מפת דרכים אישית להצלחה

קבל/י כלי מעולה – מפת דרכים אישית שתסייע לך לזהות את מה שעליך לעשות כדי להצליח לאכול בריא ולהוריד משקל עודף לתמיד. בסיום האבחון העצמי האישי, יהיה באפשרותך לקבל את התוצאות לדוא”ל שלך.

לסיכום: כשחוזרים הביתה - כדאי מאוד לנוח תחילה

“רגע האמת” הוא הרגע שבו אנחנו שוכחים את מה שאנחנו אמורים לעשות, או לפחות לא מצליחים בכך, ועשויים לאכול בגלל זה באופן שאינו טוב עבורנו. במקום להילחם עם זה, ביכולתנו להבין את עצמנו ואת איך שאנו מופעלים טוב יותר, לפנות פנימה, לאזן את עצמנו, ולהתמודד יותר טוב עם מה שגרם לכך.

ככל שנעשה זאת טוב יותר, יהיה קל לנו לאכול נכון יותר.

מקורות נוספים

1. הספר "בעקבות התשוקה לאוכל"

לחצו כדי להוריד 2 פרקים ואת תוכן העניינים

2. מינדסט להרזיה #1: להתמקד בהתנהגויות האכילה, ולא במשקל [פודקאסט 40#]

לחצו לשמיעה

שאלה לך:

האם היה משהו לא ברור או לא שלם בפודקאסט? האם יש לך שאלה עליו?

עד כאן להפעם. 

תחיו טוב,
רואי

רואי הניג - אודות

אהבת את הפודקאסט?
אם יש לך חברים שירצו לשמוע, לחצ/י למטה לשתף:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
השארת תגובה