נון דיאט והבילבול המסוכן בין השלמה ללהיות שלמה [פודקאסט 76#]

נון דיאט - האם זה מציל או תוקע?

נון דיאט הינה גישה שנועדה להיות ההפך מגישת הדיאטה של היצמדות לתפריטים והימנעות ממאכלים, אבל בהיותה אנטי-תזה לגישת הדיאטה הרגילה, היא גורמת לאנשים רבים תסכול, מפח נפש בעיות בריאות ודימוי עצמי נמוך. 

בפרק זה של הפודקאסט, נסביר איך זה קורה, ומהי דרך האמצע בין שתי הגישות (הדיאט והנון-דיאט), שמובילה לשלמות פנימית והרגשה טובה עם עצמנו, יחד עם עשיית הפעולות והמודעות ההכרחיות לאכילה שמובילה לגוף בריא, חזק ויפה. 

נון דיאט
נון דיאט והבלבול שהיא עלולה ליצור

מטרת הפרק

המטרה של הפודקאסט הפעם היא לתת בהירות לגישה שכאשר היא מובנת לא נכון (מה שקורה במקרים רבים, למרבית הצער) עלולה להוביל לבעיות רבות. נדבר גם על איך לצאת מהתקיעות הזו, כדי שבסופו של דבר, נהיה באמת שלמים עם עצמנו וגם במיטבנו.

האזינו לפודקאסט:

נקודות מפתח:

1. על גישת הדיאט

לפני שמבינים את גישת הנון דיאט, כדאי להבין מול מה היא נוצרה – גישת הדיאט. 

למרות שבאנגלית המשמעות הפשוטה היא "כלל התזונה שאדם או מיקרואורגניזם אוכל", נתייחס כאן למושג העממי בעברית כשמישהי או מישהו אומרים: "אני בדיאטה". 

המשמעות של "להיות בדיאטה" במקרים רבות הינה: כדי לרזות, כי כך אוכל לאהוב את עצמי, אני נצמדת לתפריט נוקשה, ונמנעת ממה שאני אוהבת לאכול ורוצה לאכול – בעזרת המשמעת והרצון שלי להיות אחרת ממה שאני עכשיו.

2. על גישת הנון דיאט

ראשית עלי לציין שיש שיטות נון דיאט שונות, ומטפלות ומטפלים נפלאים בגישת הנון דיאט. 

הבעיה היא, שבהיותה גישה מורכבת יחסית, ובהיותה בהגדרתה אנטי-תזה למשהו אחר, היא עלולה להפוך לפשטנית וחסרת עומק והבנה מצד אחד, וקיצונית מצד שני, וזה עלול ליצור בילבול מסוכן, עליו אני מרחיב בפודקאסט עצמו.  

3. השלמה של חוסר ברירה

כשאנחנו אומרים: "השלמתי עם זה שאני….." זה ביטוי שעלול ליצור בנו נינוחות מדומה של הרמוניה פנימית, אבל אם זה מחוסר ברירה, זו יותר מכניעה מאשר בחירה, ולכן זה מגלה שבעצם אנחנו במקום לא טוב עם עצמנו לגבי הנושא המדובר. 

בדומה לנווה מדבר שנותן הקלה מצריבת השמש והחום היבש במדבר, אפשר לנוח בהשלמה ככל שצריך ואפשר, אך בשלב כלשהו כדאי יהיה לצאת מאזור הנוחות אל מקום או מצב טובים יותר בחיים.

4. להיות שלמה או שלם

להבדיל מהשלמה חסרת ברירה ובחירה, בלהיות שלמים עם עצמנו יש כנות אמיתית פנימית. אנחנו יודעים שאנחנו לא מושלמים, ועם זאת גם יודעים לעצמנו שעשינו כמיטבנו. אפשר כמובן להרחיב עוד בנושא זה…

5. ועכשיו הכוונה שלנו: לקבל את עצמי, ולהיות במיטבי

אז בדיאטה נוקשה אנחנו לא רוצים להיות. וגם לא נון דיאט של פשוט להשלים עם מצבנו בלית ברירה. 

אז מה כן: לחזור לדרך של מודעות ודיוק של אכילה נכונה, מתוך להיות טובים לעצמנו, יחד עם עשיה כדי להיות במיטבנו. 

מפת דרכים אישית להצלחה

קבל/י כלי מעולה – מפת דרכים אישית שתסייע לך לזהות את מה שעליך לעשות כדי להצליח לאכול בריא ולהוריד משקל עודף לתמיד. בסיום האבחון העצמי האישי, יהיה באפשרותך לקבל את התוצאות לדוא"ל שלך.

מקורות נוספים

1. מאמר: חג סוכות, לאכול נכון והפסיכולוגיה של שינוי

לאכול נכון בחג סוכות

2. הספר בעקבות התשוקה לאוכל

שאלה לך לגבי גישת הנון דיאט:

מה היתה התובנה הכי חשובה שקיבלת מהשמיעה?

עד כאן להפעם. 

תחיו טוב,
רואי

רואי הניג - אודות

אהבת את הפודקאסט?
אם יש לך חברים שירצו לשמוע, לחצ/י למטה לשתף:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
השארת תגובה