ברוכים הבאים לפרק מספר 10 של תוכנית הפודקאסט: לאכול נכון מתוך איזון פנימי.

בפרק הזה אני עונה על שאלות ששלחתם לי. התשובות הן קצרות יחסית (לכל שאלה אפשר להקדיש פרק שלם), אך לכל אחת מהן אני נותן מענה ונקודות מבט מועילים. השאלות עצמן כתובות בתחתית הפודקאסט.

הקשיבו לפרק:

מקורות:

1. מאמר: 2 מודעויות האכילה, ולמה צריך את שתיהן

2. הדרכה מיוחדת: "איך לאכול במידה וליהנות יותר"

 

השאלות:

1. כל מי שאוכל כמות גדולה מדי או חורג מהתפריט שלו יודע שהוא "עובר גבול". השאלה כיצד לעצור באדום? ולא להרחיק הרבה מעבר לגבול?

2. מה אפשר שיהיה בפה במשך היום הרבה זמן אני חייבת לנשנש כל הזמן אבל גם נשנוש של פירות וירקות צריך להיעשות בהגבלה…האם יש משהו שלא משמין/מזיק שאפשר לאכל בלי הגבלה? (לא חייב משהו בשביל להשביע אלא רק לשים בפה זה כמובן לא מרעב כי אני יודעת שגם למסטיקים וסוכריות יש הגבלה…)

3.איך להתמיד? איך לא לחשוב כשאני עם אחרים למה אני שונה? למה להם מותר ולי אסור?

4. איך לאכול במידה

5. "איך מחליפים בראש חשיבה כשבא הרצון "להשתמש באוכל

6. האם תוכל להתייחס לאכילה רגשית ולאכילת לילה? בהקשר של לקיחת תרופות שינה (התנהגות אוטומטית ובלתי מודעת, שלרוב נשכחת בבוקר שלמחרת), ובהקשר של סכרת התחלתית שאובחנה על ידי הרופאה בעקבות תלונה של רעב בלתי פוסק, ואכילה מרובה במיוחד בלילה, אך גם בשעות היום, אשר הביאו למצב של קדם סכרת, ואפילו סכרת סוג 2 התחלתית, המטופלת באמצעות כדורי מטפורמין.

7. האם בסדנא לומדים איך להתמודד גם עם הפרעות אכילה?

8. הורדתי במשקל במשך עשרה חודשים ? כיצד לשמור על המשקל התקין לאורך זמן? האם להמשיך בכמות מועטה של קלוריות או אפשר לנסות לאזן אחרת?

 

 

 

 

השארת תגובה